5.8.06

24 - De Morgen denkt alles te weten over Israël

De Morgen, pagina 04, 242 woorden
03-08-2006
Tom Cochez;

VB vindt niet dat Israël wat te verwijten valt

Echt verdiept in de Midden-Oostencrisis heeft het Vlaams Belang zich nog niet. Maar één ding maakt VB-voorzitter Frank Vanhecke wel duidelijk.
Het VB is de enige partij die resoluut het kamp van Israël kiest.

Welk standpunt neemt het Vlaams Belang in tegenover het conflict in het Midden-Oosten?
Frank Vanhecke: "We willen zeer voorzichtig zijn met het leveren van commentaar. We zijn in eigen land een oppositiepartij. Men luistert niet naar De Gucht, dus men zal zeker ook niet naar ons luisteren. Wij hebben geen pasklaar antwoord voor een conflict waarbij de ene pathetische oproep de andere opvolgt.

"Maar uw partij heeft misschien wel een visie op het conflict?
"We blijven voorzichtig, al moet ik zeggen dat ik de bekommernis van Israël zeer goed versta. Ik heb er alle begrip voor dat een land waar kinderen sterven door Hezbollahraketten terugslaat."Hebt u ook begrip voor de reactie van Hezbollah? In Libanon sterven ook onschuldige kinderen. "Het geweld van Hezbollah zal nooit een oplossing brengen voor het conflict. Nogmaals, ik heb alle begrip voor de reactie van Israël. Ik wens geen enkel volk toe wat zij vandaag meemaken.

"Onderschrijft u de oproep van de EU-landen tot een direct staakt-het-vuren in de regio?
"Ik volg de redenering van Israël dat het enkel zijn troepen wil terugtrekken als er een gewapende vredesmacht komt die Hezbollah volledig ontwapent en die hard optreedt tegen het geweld ervan." (ToC)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home