13.10.06

49 - Verkiezingen

Nu de verkiezingen alweer bijna een week achter de rug zijn en de resultaten in Antwerpen teleurstellend waren, moet mij toch iets van het hart. Hoe kan men als joodse Antwerpenaar voor Sp.a stemmen???
Op een partij die alle anti-Israël organisaties steunt, waar de achterban samen betoogt met pro-Palestijnse groeperingen, samen met moslims die met van haat vertrokken gezichten roepen dat Israël van de kaart moet worden geveegd?
Betogingen waarin werd geroepen "Jihad, jihad alle joden.... " 't Ja u weet wel, ik kan het niet eens schrijven...

Heeft men vergeten dat Sp.a leden affiches voor het raam hadden hangen die opriepen om Israël te boycotten? Weet dan niemand wat die rode lieverdjes zeggen over de Antwerpse joden wanneer ze denken vrijuit te mogen praten omdat ze weten dat je rechts bent??
Gruwelijke en onbeschofte uitspraken en ze schrikken zich een aap wanneer ik tegen hen uitval, want dat hadden ze uiteraard niet verwacht. Volgens de mythe zitten de racisten bij rechts... dus daar moet je dan toch eens je hart kunnen luchten??

Maar het strafste is wel dat joden volmachten hebben gegeven aan moslims en ervan uitgaan dat die moslims op hun kandidaat zouden stemmen. Dit is nog erger dan het linkse naïvisme, het is gewoon onbegrijpelijk.

Ik ben zelf al heel wat keren op samenkomsten geweest van moslims. Eerst uit nieuwsgierigheid, daarna om gesprekken aan te gaan waaruit ik wou opmaken in hoeverre de integratie invloed heeft op bepaalde meningen.

Ik was soms aangenaam verrast over bepaalde politieke standpunten, zeker wanneer ik hoorde dat er niemand van mijn gesprekspartners achter de visie van Jahjah stond.
Maar hoe aangenaam verrast ik ook was tijdens het begin van die gesprekken, viel mijn hoop op een vreedzame coëxistentie met moslims in duigen wanneer het over joden ging.

Zelfs de meest geïntegreerde Marokkaan (derde generatie) begon mij een verhaal te vertellen over de meest gruwelijke dingen die joden zouden doen. Dat ging van de kleinste onnozelheid tot het opeten van baby's en brood bakken met mensenbloed. Ik kon gewoon mijn oren niet geloven over zoveel onzin, bijgeloof en ronduit gevaarlijke domheid. Urenlang heb ik met hen gepraat, geprobeerd om hun te laten inzien dat dit je reinste onzin was...

Maar ik geef het op. Net als mijn Israëlische vriendin het nu bijna twee jaar geleden al heeft opgegeven en uit veiligheidoverwegingen verhuisde naar een verre uithoek in België. De website waar we samen aan werkten is er nog als stille getuige... http://gipsy20010.tripod.com/saliencevoices/index.html

Gedaan met de dreigementen, scheldwoorden en de doodsbedreigingen.

Vanaf nu schrijf ik hier over andere dingen...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Geachte

Ik vind het heel erg - al niet hartverscheurend - uw fervent en moedig gevecht tegen het ware onrecht te zien opgeven.
Al jaren observeer ik met bewondering uw heroïsche verdediging van alles wat joods en Israëlisch is, in een tijd waarvoor dit jammer genoeg veel lef eist.

Veel joodse Belgen hebben inderdaad volmachten doorgegeven, maar voor zover ik weet, heeft geen enkele deze aan moslims overandigd. Dat zou wel erg stom zijn, en zo kennen we onze joodse medeburgers niet.

Desalnietemin hoop ik dat deze beslissing slecht een temporaire uiting van uitputting was en u spoedig uw standpunten weer gaat verdedigen.

Mijn allerbeste groeten en wensen van 'hatslacha'.

Pygmalion

4:51 PM  

Post a Comment

<< Home