12.1.08

74 - Lezersbrief Filip Dewinter








EXCUUS 'Hitlergroet'



In uw krant van 11januari 2008 drukt u bij een artikel 'Dewinter moet alle neonazi's buitengooien' een foto van mij af uit 1991, waarbij ik mijn eed als volksvertegenwoordiger afleg in de Kamer van Volksvertegenwoordigers.


Het foto-onderschrift luidt 'Filip Dewinter bracht in 1991 de Hitlergroet bij zijn eedaflegging, maar weigert zich daarvoor te excuseren'. Met dit foto-onderschrift gaat uw krant wel heel erg kort door de bocht. Mij verwijten de Hitlergroet te brengen beschouw ik als een ernstige belediging aangezien ik mij altijd uitdrukkelijk gedistantieerd heb van antisemitisme en neonazisme.


Mij ervan beschuldigen de Hitlergroet te hebben gebracht is voor mij persoonlijk bijzonder kwetsend aangezien ook mijn familie tijdens WOII geleden heeft onder de terreur van de nazi's.



De gratuite beschuldigingen aan mijn adres van neonazisme en antisemitisme raken kant noch wal en zijn blijkbaar enkel bedoeld om mezelf en het Vlaams Belang onderuit te halen. Het is overigens een teken aan de wand dat men anno 2008 oude koeien uit de gracht moet halen -zowaar een foto van 17jaar geleden- om toch maar te 'bewijzen' dat Dewinter een antisemiet en neonazi is.



Nochtans heb ik altijd al duidelijk gesteld dat ik de Joodse gemeenschap in Antwerpen en overigens in heel Europa als een bondgenoot beschouw in onze strijd tegen islamisering. Mij verwijten een antisemiet te zijn is dom en onredelijk en staat haaks op alle politieke standpunten en uitspraken die ik desbetreffend de afgelopen jaren heb ingenomen en gedaan.

Filip De Winter


PS - De enige die ik ooit de echte (lichaamstaal en woorden) Hitlergroet heb zien brengen was Bert Anciaux.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home